Jump to content
Joantheman

Importvennlige Japan-eksklusive spill

Recommended Posts

Joantheman    950

Vet at mange på forumet er veldig interessert i dette :wave:

Noen krav til bidrag :

- Må være Japan eksklusivt, det er tross alt hele poenget.

- Må være lett å spille uten å kunne japansk, altså gameplayet må ikke baseres på tekst ( RPG og Visual Novel type spill er stort sett dette, men det finnes sikkert unntak)

- DU må ha spilt det på din konsoll, hvis ikke kan man bare google lister og du må spesifisere om din konsoll er moddet eller ikke for å gjøre det lett for oss andre.

- Innlegg utformes slik :

Konsoll :

Spill :

Genre :

Ditt mini review :  Trenger ikke å skrive så langt, vi har alle tilgang til youtube og kan sjekke ut gameplay hvis en tittel vekker vår interesse. Dessuten må det holdes oversiktlig.

- Diskuter gjerne spillene utover dette i tråden!!!

Jeg oppdaterer førstepost med kategorisk oversikt. Etterhvert som vi får mange spill så vil det inndeles i genres igjen under konsoller.

Håper de som har noen eksempler er villig til å dele siden dette er noe vi alle kan ha glede av :thumbup:

Playstation 3  

Initial D : Extreme Stage.  Bilspill.  Spilt på original pal maskin. Enkelt å manøvrere i menyene, visse nøkkelord står på engelsk. Gameplayet bruker ikke tekst. Morsomt arcade-racing basert på en anime med samme navn.

Super Famicom

Mickey to Donald: Magical Adventure 3 (ミッキーとドナルド マジカルアドベンチャー3) . Platformer
Historien på spillet er på Japansk, men den vises med video i starten så man kan gjette seg til hva som skjer, start menyen er å velge 1 player eller 2 player mener jeg at jeg kom frem til, ellers så er det vanlig platforming og ikke nødvendig å kunne språket. Dette kom på GBA i Europa og USA, men Super Famicom/SNES kom bare i Japan

Mickey no Tokyo Disneyland Daibōken (ミッキーの東京ディズニーランド大冒険 Mikkī no Tōkyō Dizunīrando Daibōken) Oversatt til Mickey's Great Adventure in Tokyo Disneyland. Platformer
Har ikke kommet så veldig langt på dette selv, usikker på om det er fordi det er en vanskeligere platformer eller om det er jeg som ikke har lært meg teknikken, men ikke nødvendig å kunne Japansk for å ha glede av det ihvertfall, slik utenom de vanlige platformer tingene så har du en ballong du bruker for å komme deg oppover og bortover enkelte steder, og det er denne jeg sliter litt med å håndtere selv, men med litt trening så går nok
det også

Wagyan Paradise. Platformer

Menyen er på Japansk, tror den er for å stille vanskelighetsgrad men endret ikke noe på det selv, er 3 puzzle minigames som er på japansk, men jeg klarte å gjette meg frem til løsningene uten å kunne japansk selv, fullførte hele uten pause selv, har laget en video hvor du kan se litt av de forskjellige banene og puzzlene
hvis du vill se hvordan det ser ut, jeg syntes det var en morsom og lett platformer ihvertfall
Edited by Joantheman
  • Upvote 2

maD_mAN1983    998

Super Famicom (Syns detter en import vennlig konsoll, da selve konsollen koster veldig lite fra ebay)

Mickey to Donald: Magical Adventure 3 (ミッキーとドナルド マジカルアドベンチャー3)

Platformer
Historien på spillet er på Japansk, men den vises med video i starten så man kan gjette seg til hva som skjer, start menyen er å velge 1 player eller 2 player mener jeg at jeg kom frem til, ellers så er det vanlig platforming og ikke nødvendig å kunne språket. Dette kom på GBA i Europa og USA, men Super Famicom/SNES kom bare i Japan

Mickey no Tokyo Disneyland Daibōken (ミッキーの東京ディズニーランド大冒険 Mikkī no Tōkyō Dizunīrando Daibōken)
Oversatt til Mickey's Great Adventure in Tokyo Disneyland
Platformer
Har ikke kommet så veldig langt på dette selv, usikker på om det er fordi det er en vanskeligere platformer eller om det er jeg som ikke har lært meg teknikken, men ikke nødvendig å kunne Japansk for å ha glede av det ihvertfall, slik utenom de vanlige platformer tingene så har du en ballong du bruker for å komme deg oppover og bortover enkelte steder, og det er denne jeg sliter litt med å håndtere selv, men med litt trening så går nok det også

Wagyan Paradise

Platformer

Menyen er på Japansk, tror den er for å stille vanskelighetsgrad men endret ikke noe på det selv, er 3 puzzle minigames som er på japansk, men jeg klarte å gjette meg frem til løsningene uten å kunne japansk selv, fullførte hele uten pause selv, har laget en video hvor du kan se litt av de forskjellige banene og puzzlene HER hvis du vill se hvordan det ser ut, jeg syntes det var en morsom og lett platformer ihvertfall

Edited by maD_mAN1983
  • Upvote 1