Jump to content
-hireshi

Hva er din hastighet?

Recommended Posts

-hireshi    47

Aldri tenkt på det før nå, men har lagt merke til at ting går ganske kjapt for seg når jeg driver med ting på nettet.

Så jeg tok en test;-

5117427667.png

Hva er ditt resultat?

Edited by -hireshi

ravespin    33

Ping: 25 ms

Download speed: 101,39 Mbps

Upload speed: 42,05 Mbps

Dette er 4G-hastigheten på telefonen min. Pleier faktisk å gi enda bedre hastighet ned i hvert fall. Har et abonnement som gir meg helt ubegrenset mengde data for 249,- i måneden, så jeg har ikke vanlig internett! :)

Guyra    903

Download: 94.35 Mbps

Upload: 19.52 Mbps

Download 12.31

Upload 0.73

Fy faen :P

Dat upload! Haha! :P Er ikke det ganske kjipt når du skal laste opp videoer på YouTube? 

Yoshine    1506

Download: 94.35 Mbps

Upload: 19.52 Mbps

Download 12.31

Upload 0.73

Fy faen :P

Dat upload! Haha! :P Er ikke det ganske kjipt når du skal laste opp videoer på YouTube? 

Jo, det er ganske håpløst. En video på 10 minutter tar gjerne 5+ timer å laste opp. Pleier å sette på om natten, så jeg ikke merker så mye til det. :P 

vintagegmr    1160

12 / 12. :) Jobber som montør i IT firma jeg får nettet fra, så bestemmer hastigheten selv. :) Men når man bor langt utti skævven får man begrense seg litt. :)

Yoshine    1506

Jeg får fiber her så fort de klarer å legge kabler og det som er nødvendig, men frem til da lurer jeg jaggu på om jeg ikke må finne annen internettleverandør... What to choose, eventuelt?! 

ravespin    33

Synes det er rart at landlinjer ikke er raskere nå til dags, egentlig. Er litt overrasket over hvor lave hastigheter flere av dere har. Er ikke spesielt kravstor selv, fikk oppgradert fra 3G til 4G i sin tid uten kostnad, og 4G-dekningen har blitt bra først nå, i løpet av det siste året.

Men hvordan kan et mobilabonnement være så mye raskere enn det som er maks for en landlinje mange steder? Det eneste som er litt dårligere for meg, er latency. Det spiller egentlig bare noen rolle om jeg skal spille online, men selv der greier jeg meg med latency-en jeg har.

Lurer på hva dere betaler i måneden også.

maD_mAN1983    998

Synes det er rart at landlinjer ikke er raskere nå til dags, egentlig. Er litt overrasket over hvor lave hastigheter flere av dere har. Er ikke spesielt kravstor selv, fikk oppgradert fra 3G til 4G i sin tid uten kostnad, og 4G-dekningen har blitt bra først nå, i løpet av det siste året.

Men hvordan kan et mobilabonnement være så mye raskere enn det som er maks for en landlinje mange steder? Det eneste som er litt dårligere for meg, er latency. Det spiller egentlig bare noen rolle om jeg skal spille online, men selv der greier jeg meg med latency-en jeg har.

Lurer på hva dere betaler i måneden også.

betaler 349,- i måneden, men er jo begrenset hvor mye de får presset igjennom gamle kobber kabler da :P mobil hastighet er derimot tragisk her, får inn edge på telefon her i huset xD

jo, også er det 89,- i tilegg for linjeleie da per månde

Zerqent    276

5120537373.png

Har egentlig 250mbit linje, men kjører en custom firmware på routeren min (Tomato Shibby Mod) for å få litt flere features og mister da hardwareakselerasjonen... Har egentlig bare 250-mbit linja fordi det da går opp i opp med hva jeg får dekket av jobb (betaler dog en del over felleskostnader i borettslaget så ikke så mye jeg får eller så god pris).

Diztar    723

Der jeg bodde før kunne jeg bestille en 1gb fiber. Altså 1000/1000mbit. Det er sykt!! Og jævlig overkill :P

er heldigvis fiber her jeg bor nå også, men maks 100/100. 60/60 holder i massevis for vår del, så gikk for det :)

Udyret    41

9bVgwUm.png

Er jeg tøffest? Neida. Dette er fra privatkontoret mitt, bruker det for opplasting og annet internett-relatert. Har betraktelig mindre hjemme, poster derfra litt seinere.

Norge er et fint land, infrastrukturmessig :)

Udyret    41

Er jeg tøffest? 

Yup!

Yay!

5144613997.png

Hjemme er det ikke like tøft da, men speed is speed.

• Upvote 1

Udyret    41

men speed is speed.

Say whaaat?  :think:

Det var en skikkelig døv setningsavslutning, jeg skylder på at jeg er bakfull som en moskusokse. :P

• Upvote 1