Jump to content
Sign in to follow this  
Jedi Master

3DS XL Super Famicom Edition

Recommended Posts

GamerMann    13

Snakker om Super Famicom/SNES..... synes det er litt underlig at 3DS'en kun har NES spill på Nintendo E-Shop, mens New 3DS kan kjøre SNES spill derfra. Nyere spill med ganske godt tilnærmede CGI scener som Bravely Default virker jo bra på den, så da burde jo 16-bits æraen passe inn også. Men men.... Blir vel New kjøping her i framtiden uansett. :)

• Upvote 1

Dadaph    608

Den offisielle unnskyldningen er at 3DS ikke er sterk nok for SNES (men det at den kjører Virtual Console GBA er det ingen som nevner).

Nei, Nintendo liker penger. Earthbound og Super Metroid selger fortsatt enheter.

• Upvote 1

GamerMann    13

Du er inne på noe der,kompis. ^_^ Jeg må forresten rette litt på posten min; man får også kjøpt N64-spillet Zelda: OoT, en 3D versjon av orginalen, på 3DS. Så selv Nintendo 64 bit spill kan kjøres på den. Gjør meg enda mer forundret, men er nok som du sier. Må være penge-relatert.

Dadaph    608

Angående OoT er det en port laget for 3DS itself, så det er ikke rart. Et spill som kjører native kjører alltid langt bedre enn et spill som blir emulert.

Wii klarte fint N64-emulatorer, men nå er jeg usikker på hvor sterk 3DS er i forhold til Wii. Om en emulert OoT ville kjørt like godt (3DS-versjonen er i 30fps), tviler jeg faktisk på.

Min gamle Pentium i 1998 klarte SNES-emulatorer.

gtdalby    85

Den offisielle unnskyldningen er at 3DS ikke er sterk nok for SNES (men det at den kjører Virtual Console GBA er det ingen som nevner).

Nei, Nintendo liker penger. Earthbound og Super Metroid selger fortsatt enheter.

GBA spillene kjører native, de blir ikke emulert:

http://3dbrew.org/wiki/FIRM#AGB_FIRM

Ved hjelp av homebrew har noen kjørt VC SNES på N3DS med gammel 3DS prosessorhastighet og det virker vel ikke akkurat så bra...

https://www.reddit.com/r/3DS/comments/48uw6p/super_mario_world_running_on_snes_vc_at_old_3ds/

Dadaph    608

Det forklarer hvorfor det bare er noen få GBA-spill ute, og hvorfor de ikke oppfører seg på samme måte som andre Virtual Console-spill når man trykker Home-knappen. Lurte veldig på akkurat det.

Men samtidig synes jeg bare det er merkelig at en relativt moderne plattform ikke klarer å emulere noe som lot seg emulere på 20 år gamle datamaskiner (PCen hvor jeg først fyrte opp SNES-emulatorer ble kjøpt i 1996).

Edited by Dadaph

gtdalby    85

Men samtidig synes jeg bare det er merkelig at en relativt moderne plattform ikke klarer å emulere noe som lot seg emulere på 20 år gamle datamaskiner (PCen hvor jeg først fyrte opp SNES-emulatorer ble kjøpt i 1996).

Den er vel muligens mer nøyaktig. Kan lese intervju om nøyaktighet med å emulere SNES her:

http://arstechnica.com/gaming/2011/08/accuracy-takes-power-one-mans-3ghz-quest-to-build-a-perfect-snes-emulator/

Zerqent    275

Den er vel muligens mer nøyaktig. Kan lese intervju om nøyaktighet med å emulere SNES her:

http://arstechnica.com/gaming/2011/08/accuracy-takes-power-one-mans-3ghz-quest-to-build-a-perfect-snes-emulator/

De færreste trenger en 100% accurate emulator, snes9x har funka fint lenge før bsnes kom

gtdalby    85

De færreste trenger en 100% accurate emulator, snes9x har funka fint lenge før bsnes kom

Tja, hvis man faktisk betaler for emuleringen så vil man vel at det skal fungere så bra som mulig. Er jo annerledes hvis det er gratis greier.