Jump to content
Sign in to follow this  
RaienHeer

Er det noen som selger Moddet PS1?

Recommended Posts

RaienHeer    0

Skulle gjerne ønsket en. Får ikke penger før på Torsdag, men vil gjerne betale for en om en vil selge. Jeg har teknisk en moddet PS1. Men den er syk dårlig fordi NTSC spill spiller ikke ordntelig på den. Den er i Svart kvitt mens PAL spill er i farger. Hadde en annen PS1 med modchip før som jeg var dum å ga bort, og den funket helt fint med NTSC på TVen som jeg har.

Så bare lurer på om noen vil selge en PS1 som funker i NTSC og PAL format.

Ellers takker jeg mye ^^

Edited by RaienHeer

Skulle gjerne ønsket en. Får ikke penger før på Torsdag, men vil gjerne betale for en om en vil selge. Jeg har teknisk en moddet PS1. Men den er syk dårlig fordi NTSC spill spiller ikke ordntelig på den. Den er i Svart kvitt mens PAL spill er i farger. Hadde en annen PS1 med modchip før som jeg var dum å ga bort, og den funket helt fint med NTSC på TVen som jeg har.

Ellers takker jeg mye ^^

er du sikker på at du har video-kabler som takler NTSC signal? idk om det er en ting, men det kan hende. jeg har svart hvitt problemer med S-video feks.

nintendo8bit    175

Ja, svart-hvitt problemet skyldes kabelen. Du må ha en kabel som støtter NTSC som CaptainPsychopath sier. Jeg hadde det samme problemet med min PS1 back in the days, men etter å ha kjøpt en riktig kabel, så fungerte det fint :)

RaienHeer    0

Ellers takker jeg mye ^^

er du sikker på at du har video-kabler som takler NTSC signal? idk om det er en ting, men det kan hende. jeg har svart hvitt problemer med S-video feks.

Tror ikke det som er problemet. Har en PS2. Testet begge på dem. Og hviste farge. Testet begge på PS1. No dice. Men godt forslag. Vil gjette at det er en gammel modchip eller noe. Men hvem vet.

Edited by RaienHeer

Olav    62

Det har med å gjøre at TV-en din ikke klarer å dekode et NTSC colorburst-signal (varierer fra PAL), dermed får du ikke farger. Noen PAL-TV-er klarer dette, andre ikke. Grunnen til at det fungerte på en annen modchip er fordi at den antakeligvis tvinger PS1-en i PAL-modus på NTSC-spill.

En kjapp fiks er å bruke en RGB SCART-kabel i stedet for RF/kompositt, da får du farger uansett, og bedre bilde som en bonus.

EDIT: Typo.

Edited by Olav

RaienHeer    0

Det har med å gjøre at TV-en din ikke klarer å dekode et NTSC colorburst-signal (varierer fra PAL), dermed får du ikke farger. Noen PAL-TV-er klarer dette, andre ikke. Grunnen til at det fungerte på en annen modchip er fordi at den antakeligvis tvinger PS1-en i PAL-modus på NTSC-spill.

En kjapp fiks er å bruke en RGB SCART-kabel i stedet for RF/kompositt, da får du farger uansett, og bedre bilde som en bonus.

EDIT: Typo.

Jeg kan prøve å teste på en annen HDMI TV. Jeg har en HDMI TV. Så skulle trodde at den klarer det. En Samsung HD TV.

RGB Scart. Hvor kan man få kjøpt det hen?. Kan prøve om det funker. Eller jeg kan søke selv. Men vært kjekt om du vet hvor man får kjøpt det. Ellers takker jeg for hjelp.

Olav    62

Du får kjøpt det på eBay, bare søk etter "ps1 pal rgb scart".

Her er en for 64kr inkludert frakt (sikkert ikke den beste skjermingen på kabelen, men "grei nok"):

http://www.ebay.com/itm/Real-RGB-Scart-Cable-AV-Lead-Cord-for-PS3-PS2-PS-1-One-PAL-/131604305678?hash=item1ea43a570e:g:5MwAAOSwFnFV9~AD

EDIT: Oops, lenket til en SNES-kabel i stedet for en PS1-kabel.

Edited by Olav
  • Upvote 1

RaienHeer    0

Du får kjøpt det på eBay, bare søk etter "ps1 pal rgb scart".

Her er en for 64kr inkludert frakt (sikkert ikke den beste skjermingen på kabelen, men "grei nok"):

http://www.ebay.com/itm/Real-RGB-Scart-Cable-AV-Lead-Cord-for-PS3-PS2-PS-1-One-PAL-/131604305678?hash=item1ea43a570e:g:5MwAAOSwFnFV9~AD

EDIT: Oops, lenket til en SNES-kabel i stedet for en PS1-kabel.

Og det funker garantert, har du testet det?. Uansett så høres det lurt ut å teste. Skal prøve det. Er ikke så dyrt heller. Takker mye for hjelp. Det setter jeg pris på!

Olav    62

Det vil nok fungere så lenge TV-en din støtter RGB gjennom SCART (hadde overrasket meg om den ikke gjorde det).