Jump to content
Sign in to follow this  
Sicksakk

Teknisk museum Game On 2.0

Recommended Posts

Dadaph    644

Tenkte meg dit dagen John Romero kommer... men finner null info om billetter. Er det bare å møte opp?

Sicksakk    25

Vet ikke, men vil dit den dagen jeg også. Ringer de nå, kommer tilbake med info.

Billetter kan ikke kjøpes på forhånd. Det er bare å møte opp å kjøpe billett sier dama i telefonen :) 

• Upvote 1

Udyret    41

Jeg har fåt sjekka ut! Anbefales. Det var skikkelig gøyalt, men jeg er skuffa over kvaliteten på utstyret de har hatt med seg, mye av dritten funka ikke og var uspillbart. Men det er vel mest fordi den absurde mengden med småunger som ikke blir styrt av foreldra sine fillerister, sikler og generelt sett er ganske røffe med tinga.

Vi gjorde den deilige observasjonen av at vi var klissete i henda etter ~2 timer på området. Vaska meg på henda før jeg dro for å si det slik, og det kommer fra en kar som normalt sett ikke bryr seg om sånt :P

• Upvote 2

oterbart    406

Jeg putta en av stickene i rumpa når utstillingen var i Amsterdam for 5 år siden :(

Vanligvis pleier jeg bare å gå og se på maskinene.... 

fordi du vet aldri

når noen har

hatt noe

i rumpa.

• Upvote 1

Joantheman    950

Var det en neo geo arcade stick? Kunne vært kult å prøve noen av de konsollene jeg aldri har vært borti når jeg først hadde muligheten.

Udyret    41

Var det en neo geo arcade stick? Kunne vært kult å prøve noen av de konsollene jeg aldri har vært borti når jeg først hadde muligheten.

De hadde det meste av stuff der. Jeg har ikke alle i hodet må jeg dog innrømme.

Ta med antibac ;)

Joantheman    950

Utrolig hva folk får seg til å gjøre i utlandet....... :)

Noen mister alle hemninger etter at de har smakt på det lokale bruspulveret
  • Upvote 2

Zerqent    276

Var der i går på "SENT"... For mye folk på det arrangementet, så ble litt dårligere opplevelse av utstillinga..

Det jeg ville kommentere var at jeg var på GameOn 1.0 når den var på Sandnes, og jeg mener selve utstillinga var større på dette tidspunktet.. Noen som er enige/uenige? Kan selvsagt være at Teknisk Museum ikke hadde større tilgjengelig plass, eller at folket av hav i går gir meg dette inntrykket, så lurer på om noen andre har vært på begge versjonene og har samme oppfatning?

Ingen anelse hvilken stick dette er :P De hadde Neo Geo i form av Arcademaskiner, men tror ikke de hadde noen konsoll Neo Geo oppe...

Dadaph    644

Var der igår jeg også. Trasket rundt på utstillingen før Romero startet, og må si jeg var bittelitt skuffet.

De viste absolutt et bredt utvalg, men flere av spillene fungerte ikke, flere av kontrollerne var ødelagte og følte det manglet noen ikoniske spill her og der (viste de i det hele tatt et eneste Zelda-spill?)

Verdt inngangspengene for en titt, og arkaderommet var utrolig kult, og jeg fikk endelig prøvd sånn derre Oculus (som skuffet meg da bildet virket ekstremt blurry), men bortsett fra det mjah... greit nok.

John Romero var gøyal å høre på, men verket noe sykt i beina av de trange auditorieplassene.

Zerqent    276

Savnet også at Zelda var presentert, var generelt en del mindre ikoniske spill fremme (Sesame street for NES, men man må kanskje ha noe for barna).

Savnet også flere "mangespiller"-spill, som samtidig var retro (for underholdningsaspektet, ikke fordi de nødvendigvis er så viktige historisk). 4-player NBA JAm var gøy!, men savnet f.eks. 8 player saturn bomberman som de hadde på GameOn 1.0.

Dadaph    644

Samtidig var det interessant å spille feks Castlevania på MSX, som var ganske annerledes enn NES-spillet. Likte litt utypiske valg sånn sett.

Udyret    41

Var der igår jeg også. Trasket rundt på utstillingen før Romero startet, og må si jeg var bittelitt skuffet.

De viste absolutt et bredt utvalg, men flere av spillene fungerte ikke, flere av kontrollerne var ødelagte og følte det manglet noen ikoniske spill her og der (viste de i det hele tatt et eneste Zelda-spill?)

Verdt inngangspengene for en titt, og arkaderommet var utrolig kult, og jeg fikk endelig prøvd sånn derre Oculus (som skuffet meg da bildet virket ekstremt blurry), men bortsett fra det mjah... greit nok.

John Romero var gøyal å høre på, men verket noe sykt i beina av de trange auditorieplassene.

Mener bestemt å huske at både Majoras Mask og Ocarina var representert. En av de ihvertfall.

Smertefull mangel på 2D titlene men.

Også helt enig med deg ang kvaliteten på utstyret. De kunne spandert på seg noen ekstraer til å skifte ut med. Halvparten av utstyret var uansett knockoffs og tredjepartssøppel, så det kan ikke ha vært så dyrt å få tingene på plass, og med så yndet resiested som Teknisk Museum i helgene for barnefamilier så må man nesten regne med at de blir knust/siklet/tråkket/kvernet/tygget/spist i stykker uansett. Litt maintenance må man regne med når det er så mye småunger rusa på sukker og helgefri der!

Dadaph    644

Testet Sonic-samlinga på Gamecube, som de hadde satt opp der. Spaken var helt laus og Sonic var hengt opp i å løpe mot høyre i all evighet.

Det er imponerende igrunn, første gang jeg har sett en så ødelagt Gamecube-kontroller, og med tanke på hvor hardt de kontrollerne blir voldtatt av Smash Bros-spillere, er det ganske så imponerende.

Men på en annen side kom jeg meg gjennom SMB med en ruinert kontroller, så jeg fikk lagt igjen "sett spillet på hardmode"-visitkortet jeg alltid legger igjen på steder de viser SMB :)

• Upvote 1