Jump to content
Yoshine

Hvilke spillsider besøker du?

Recommended Posts

Yoshine    1506

Det er mulig dette er tatt opp før, men tipper den tråden er ganske utdatert uansett, så jeg starter en ny. 

Hvilke spillrelaterte nettsider og/eller YouTube-kanaler (da tenker jeg ikke på privatpersoner) besøker du jevnlig? Jeg er i hovedsak nysgjerrig på norske sider, men sleng inn de utenlandske også. :D

Dadaph    630

For øyeblikket er det faktisk bare Retro1 av norske.

Spillmuseet.no er dessverre dødt, skulle gjerne skrevet mer der, men drepte litt motivasjonen når de tre nyeste sakene i høst var mine månedlige Zelda-tekster.

Av utenlandske mest Youtube og Twitch. Let's Player, anmeldelser, podcaster, rants, whatever, og streams.

Mine favoritter når det kommer til anmeldelser er Totalbiscuit (handler mest om hvor godt PC-porter funker), AngryJoe og Jim Sterling... jeg er ikke alltid enig med disse, men jeg vet hvor de kommer fra, og jeg føler jeg kan stole på dem. De sier ifra om de misliker et spill, og jeg ser dem genuint like spillene de liker. Dette er kanskje privatpersoner, men for meg har de langt mer tyngde enn noe annen spillpresse.

Av Podcaster ser jeg jevnlig Co Optional (på kanalen til Totalbiscuit) og Retrotimen.

Jeg har sluttet å lese nyhetssider som Kotaku fordi det stod så utrolig mye dumt der (bare idag klager de over rumpa til en av karakterene i Overwatch, latterlig)

IGN sluttet jeg å følge med på da de gav en perfekt 10 til møkkaspillet Chrono Cross, og lignende sider har også gjennom mistet all troverdighet for meg, spesielt i 2007 da Gamespot beviselig tok penger av spillselskaper og det ble en skandale da de gav en middelmådig score til Kane & Lynch.

Har iblant besøkt Pressfire, som er norsk, den føles forholdsvis autentisk, men jeg merker jeg får fnatt av kommentarfeltet der iblant, så har styrt unna de siste månedene (dessuten har jeg helt glemt det).

Troverdighet har mye å si for meg, men også underholdning. Alle jeg har linket til over føles ekte, og har gitt meg timesvis med god underholdning.

maD_mAN1983    998

Av nettsider så er det retro1 :P og av utenlandske sider så titter jeg innom forumet til retrocollect.com i ny og ne

Og av andre ting så blir det youtube, men det er er bare privatpersoner som Pat, Angry Joe, AlphaOmegaSin, Metal Jesus og mange fler der så da er det vell ikke noen vits å liste de opp, siden du ikke er ute etter de

Dadaph    630

Sånne som AlphaOmegaSin er jo verdt å ta med, da de presenterer spillnyheter... gjennom sitt eget perspektiv riktignok (dermed er det greit å få flere kilder enn bare ham)...

fuuma    507

Er ikke så ofte jeg sjekker den type sider, men når jeg gjør det blir det stort sett nintendolife og destructoid.

Lodium    80

Jeg har mistet mye troen på spill nyhetsider fordi det enten er så mye drama der eller så kjører de på med de største aktørene slik som valve osv bare fordi de får mer penger av dem.

Savner mer niche stoff og føler ærlig talt at de Norske spillnyhetsmedia også har tapt seg veldig mye desverre.

Er vel pengene som rår og da dukker slikt som fifa , cod osv oftere opp som hovedsaker enn indie spill og niche spill desverre.

Følger heller med mer på Totalbiscuit og AlphaOmegaSin

og stikker av og til innom rockpapershotgun for moro skyld.

Pleier ogå å se Nintendodirect, stream fra forkjellige game-events og lignende.

Edited by Lodium

Joantheman    950

Mange år siden jeg sluttet å lese slike sider. De engelske blir på rekke og rad tatt på fersken med hele hånden til utviklere og andre langt oppi tarmsystemet. Av norske så har jeg aldri likt annet enn gamer. Men etter at de begynte med det reklame tøvet så har jeg som nevnt før sluttet helt med dem. Jeg vet hva jeg liker og har ikke behov for å lese hva andre syns, unntaket er her på forumet. Får med meg nyheter på youtube, vil si den beste podcasten for det er CUPodcast med Pat og Ian. Retrotimen er kose podcasten. Så mye spill jeg eier og kjøper så er det virkelig ikke behov for å få vite om enda mer uansett :P

• Upvote 1

RENDEEz    93

Styrer unna norske sider så mye jeg kan. Vet ikke hva det er, syns det virker så amatørsk. Level Up tok knekken på seg selv, vil jeg si.

Føler jeg får med meg det meste på YouTube. Er subba til ScrewAttack og IGN, så føler meg oppdatert. GameTrailers tok knekken på seg selv de også. Synd, jeg likte anmeldelsene deres.

Edited by RENDEEz
  • Upvote 1

vintagegmr    1160

Retro1 er jeg innom nesten daglig.

Screwattack

så er jeg vel kanskje innom itavisen og gamer.no en sjelden gang.

Youtube bruker jeg også nesten daglig, favoritten her er Retro Liberty eller The NES pursiuit som de også kaller seg. :)

knutolek    78

Går en del i Youtube-kanaler og let's plays.

Er fan av det totalbiscuit produserer, så sjekker ofte hans kanal og det den innebærer.

Har tittet innom Polaris sin også, men det har blitt mindre og mindre med tiden.

Av norske så er det stort sett gamer.no, pressfire og retro1 :)