Jump to content
Sign in to follow this  
Petey Piranha

Hvem på retro1 er best på retro spill?

Recommended Posts

nintendo_retro_championships.jpg

Hei,

Tenkte det kunne være artig med en liten u-offisiell konkurranse mellom oss brukere av retro1.no. Artig å måle skills mot andre en gang i blant:) Dersom det er flere enn meg som synes dette er litt artig, tenkte jeg vi kunne kjøre på med et nytt spill hver uke, evnt annenhver uke. Så får vi se hvor det går etterhvert.

Om du benytter emulator eller the real thing har ingenting å si. Har du lyst kan du laste opp skjermbilde av scoren din, men siden dette kun er for morro tenkte jeg det holder med kun å skrive opp scoren sin i et innlegg. (Vi er da ærlige mennesker, er vi ikke?)

Får å kåre en vinner når "sesongen" er over, må vi ha et poengsystem.

1. plass - 15 poeng

2. plass - 12 poeng

3. plass - 10 poeng

4. plass - 8 poeng

5. plass - 7 poeng

6. plass - 6 poeng

7. plass - 5 poeng

8. plass - 4 poeng

9. plass - 3 poeng

10. plass - 2 poeng

11. plass og nedover får 1 poeng

2016 retro1 Championships

Sammenlagt

1. vintagegmr: 15 poeng

2. petey piranha: 12 poeng

3. yoshine: 10 poeng

4.

Leaderboard månedens spill (Super mario bros)

1. 

2. 

3. 

4.

Leaderboard månedens spill (Battletoads)

1. Dadaph: 949 000 poeng

2. 

3. 

4.

Månedens spill:

Var ikke all verden til respons, men vi kjører på med to nye spill måneden her. Et spill for deg med lite tid og et spill for deg som har litt bedre tid. Det er lov å delta i begge og sanke inn dobbelt med poeng:)

Spill nr 1: For deg med lite tid

super_mario_bros_1up_a.png

Hvor kjapt kommer du deg igjennom bane 1.1 i super mario bros på nes? Hva er tiden på in game klokka? Dersom flere skulle få samme tid er det antall coins som avgjør hvem som er best. 

Spill nr 2: For deg med litt bedre tid

Battletoads-logo.jpg

Din beste high score på battletoads til nes. Samle sammen så mange poeng som mulig og se om noen på forumet klarer å slå deg.

Frist for å delta: 31.05.16 kl 24:00

Lykke til.

Edited by Petey Piranha
  • Upvote 3

Sinfour    459

Kul ide! Synd jeg ikke har det til SNES :D men da får vi som om emu og tastatur funker på dette spillet.. hmm

Tenkte å prøve med et nytt spill hver uke, så innen onsdag neste uke. Eller er det bedre om vi kjører annenhver uke, så har folk litt bedre tid på å perfeksjonere runnet sitt?

vintagegmr    1160

Tenkte å prøve med et nytt spill hver uke, så innen onsdag neste uke. Eller er det bedre om vi kjører annenhver uke, så har folk litt bedre tid på å perfeksjonere runnet sitt?

Annenhver uke kanskje? Sliter med å finne tid til å være med. Hehe...

vintagegmr    1160

Først og fremst vil jeg si Cudos til deg for at du har bidratt til at det skjer noe her på Retro1. Veldig kult at det skjer noe. :D

.

Når det er sagt er dagens økt med Mario Kart unnagjort. Så her er mitt bidrag. 18.29

IMAG0164_zpsx8ihits0.jpg

Edited by vintagegmr

Da er super mario kart konken over og vinneren er.....trommevirvel.....vintagemr, du leder herved nintendo retro1.no championship,men hvor lenge?

Lagt ut to nye spill det skal konkurreres i mnd her, et for dere med lite tid og et til dere med litt bedre tid.

Super mario bros til nes og Battletoads til nes. Se første post for info. 

Kom gjerne med forslag til spill vi kan konkurrere i

Dadaph    631

Hmm, får se om jeg klarer å ta meg tid.

Runder Battletoads, null problem, men å makse ut poengene krever at jeg dør igjen og igjen på en viss checkpoint, noe som kan ta litt tid.

Jeg har fått 999999 før da, men holder vel ikke at jeg bare sier det? :P

Dadaph    631

battletoads-dadaph-highscor.png

Sånn, for å gjøre det lettere for dere cappet jeg ikke scoren på 999999, jeg holdt meg til ynkelige 949000... så dere kan fortsatt vinne lett om dere grinder litt.

Spilt på emulator(FCEUX) på en skjerm med en del input-lag, men jeg har ikke brukt noen savestates (de som har fulgt streamen min vet jeg kan).

vintagegmr    1160

Sånn, for å gjøre det lettere for dere cappet jeg ikke scoren på 999999, jeg holdt meg til ynkelige 949000... så dere kan fortsatt vinne lett om dere grinder litt.

Spilt på emulator(FCEUX) på en skjerm med en del input-lag, men jeg har ikke brukt noen savestates (de som har fulgt streamen min vet jeg kan).

Haha... Ooohhh... BURN !

På Mario, gjelder tiden med eller uten bruk av røret ?

Tenkte egentlig med bruk av røret, men ser etter å ha testet litt at det kan bli mange med lik tid. Flere variabler som kan spille inn dersom man må ta banen uten røret. Men på den andre siden er det ikke mange som har deltatt enna, så vi kan ta med røret og se hvordan det går :smile:

Skal bli vanskelig å slå den gitt..... Men får prøve

Sinfour    459

battletoads-dadaph-highscor.png

ROFL! Akkurat som jeg hiver meg ut i Battletoads krig med deg :P Men kanskje en 2 plass er innenfor her.. hehe. 

Dadaph    631

Dette var min første run på et par måneder, så merket jeg var litt rusten (spesielt med Rat Race, hadde maks uflaks flere ganger med strømmen helt på slutten av den siste seksjonen).

Men det er ikke så ille, bare finn en plass med et enkelt ekstraliv og heng der en stund. Selv ble jeg igjen på siste seksjonen av Terra Tubes en stund og banket ender og haier. Ble etterhvert utålmodig og ville videre, men feilberegnet littegrann, slik at jeg ikke fikk cappet poengene, slik jeg opprinnelig planla.

Dette handler om poeng, så det kan i praksis gjøres på alle baner hvor det er en enkel 1up.

Edited by Dadaph

Sinfour    459

Jeg vil heller prøve å se hvor langt jeg kommer på original NES versjon og ta bilde av score når jeg er game over (hvis det er mulig, har ikke sjekket):

SmB1 er det nok mest rettferdig å ikke bruke rør, men not my rules :) 

vintagegmr    1160

Jeg vil heller prøve å se hvor langt jeg kommer på original NES versjon og ta bilde av score når jeg er game over (hvis det er mulig, har ikke sjekket):

SmB1 er det nok mest rettferdig å ikke bruke rør, men not my rules :)

Personlig så liker jeg uten rør selv. Men kan ta begge deler jeg om det er sånn. :D

Har hatt mye å gjøre i det siste, pusser opp hus(mer renovasjon når jeg tenker etter), så har glemt tråden her. Men fikk plutselig lyst til å spille litt retro igjen og da kom jeg på denne tråden her :smile:

Tenkte å fyre opp med ny konk nå i desember, så vi har noe og slappe av med imellom all julestriden som kommer. Må bare tenke ut hvilke(t) spill vi skal ha konk på, kommer med en oppdatering iløpet av en dag eller to. Stay tuned :smw:

• Upvote 1

Sinfour    459

Fordi som vil konkurrere i spill, meld dere også inn i Spillklubben på facebook :) 

Men ja, datt litt ut her, men blir gjerne med her også :D

Sinfour    459

Blir det Battletoads-konkurranse der også? :P

haha, ja si det. Ikke jeg som bestemmer i den gruppen :) Men det skulle ikke forundre meg.