Jump to content
Sign in to follow this  
Dadaph

Blizzard kan ikke gjøre noe galt - Overwatch!

Recommended Posts

Dadaph    630

Ettersom det ble litt mye Overwatch i en annen tråd, hva med å bare ha en tråd om Overwatch?

Her kan man enten finne andre spillere, bare si hvilken versjon du spiller og hva du kaller deg, eller så kan vi diskutere karakterer, strategier, eller bare skryte? Fyr løs!

Edited by Dadaph
  • Upvote 2

Yoshine    1506

PaxianPS4 :)

Har spilt noen timer Overwatch og er veldig positivt overrasket! Spillet kan fremstå noe kaotisk når man ikke har prøvd det selv, og det er det også til tider, men jeg ser store muligheter for å legge opp taktikker og spille dette på en mer sofistikert måte så fort man blir kjent med gameplayet og map'ene. Man er også veldig avhengig av å et bra sammensatt team som er representert med de forskjellige klassene i spillet. Er ganske sikker på at spillopplevelsen ikke blir like bra alene som når man spiller sammen med venner, spesielt om man klarer å fylle et helt team (6 stk) :D

Foreløpig har det blitt veldig mye Soldier 76 på meg, som er den karakteren jeg klarer å identifisere meg mest med utifra tidligere FPS (eks: CoD), men har lyst å prøve ut andre klasser etterhvert også. Gøy, gøy, gøy! Få det kjøpt ;)

Min rekord i killstreak er for øyeblikket 17 og har blitt "Play of the game" noen ganger. Hehe #SkamløsSkryting

Dere som allerede har det - hva er deres inntrykk av spillet, hva er deres beste killstreak og hvilken karakter eller klasse foretrekker dere så langt? 

Edited by Yoshine

Dadaph    630

Tror Torbjørn er min favoritt. Fikk 26 kills... i en ekstremt jevn match hvor vi tapte da de klarte å dytte payload inn bare 4-5 sekunder før fristen. Det var tøft, men gøy.

Torbjørn er som Engineer fra TF2, bare forenklet. Liker ham veldig godt, lett å lære og veldig anvendelig, spesielt på kart hvor man skal forsvare.

Prøvd meg en del som Tracer også, men tror ikke det er karakteren for meg, iallefall ikke før jeg kan brettene innvendig og ut. Jeg får lett kills, men dør ekstremt lett også... skal ingenting til. Av de offensive, har jeg hatt langt mer hell som Pharah så langt. Spammer raketter og flyr.

Av tanks liker jeg Reinhart godt, hadde en fantastisk situasjon hvor jeg charget en fyr og drepte oss begge ved å fly utfor et stup ved et uhell. Liker når sånne ting skjer.

Min spillestil nå går ut på å velge en rolle som laget mangler og gjøre mitt beste for å lære iallefall to karakterer per arketype, før jeg prøver meg på andre.

Var på en match hvor tre stykker valgte hun sniperen, som er utrolig teit gjort. Det er så tydelig et lagspill, og det virker som et balansert lag er ekstremt viktig for å vinne.

Edit: Jeg er Dadaph på PC-versjonen, legg meg til, jeg mangler noen å spille med, og det suger :(

Edited by Dadaph

bystjerna    77

Det har kun gått i Overwatch på PS4 for min del denne helga. Har dessverre bare spilt alene, siden alle andre jeg kjenner spiller dette på PC...

Jeg spiller som oftest Mercy, mye på grunn av at jeg foretrekker å spille som support i alle andre spill hvor jeg får muligheten til det også, pluss fordi det er sjeldent folk faktisk gidder å spille noe som ikke bare går ut på damage, og det alltid er mangel på support.

PS: Jeg la deg til på PS, Yoshine. Kanskje vi kan ta noen matcher sammen en gang. 

• Upvote 1

Dadaph    630

Uflaks :(

Alle jeg kjenner spiller på PS4. For et døgn siden visste jeg ikke engang det var på konsoller :P

Reduserte musehastigheten litt i natt, og faktisk hjalp det nok med presisjonen min at jeg straks ble bedre med Tracer, uten at det gikk særlig utover hvor raskt jeg snur meg på (hadde det på maks faktisk). God er jeg fortsatt ikke, tror nesten jeg må lære kartene bedre.

Velger å fokusere på Pharah, Torbjørn, Reinhart og Mercy i første omgang, eventuelt Tracer, Mei, Roadhog (eller DVA) og Zenyatta straks jeg føler meg litt mer klar, da disse virker hakket tøffere å faktisk lære.

Edited by Dadaph

Dadaph    630

PS, sitter og jobber nå, og ser på

.

Anbefales veldig for å lære et bredere spekter. Føler jeg allerede kan karakterene langt bedre enn jeg gjorde sist jeg spilte, iallefall vet jeg mye mer hvilke som er gode i forskjellige situasjoner, og det er alfa-omega i dette spillet. Klør i fingrene etter å spille mer nå :)

fuuma    507

Jeg spiller på PC og spiller for det meste med kompiser. Favorittene mine for øyeblikket er Mei, Pharah, Lucio og Zarya. Legger like godt ved et bilde av resten så ser dere nick, stats, killstreak etc.

post-2290-0-46891200-1464539675_thumb.jpg

Dadaph    630

Stats etter første dagen. Trodde da jeg hadde spilt mye lengre enn dette.
Tar tid å lære, men har hatt noen gode runder.

Men i kveld har jeg mest vært på lag som blir rævkjørt fordi vi har tre Widowmakers løpende rundt og bomme... hvorfor gjør folk sånt?

dadaph-overwatch-stats.jpg?raw=1

fuuma    507

Stats etter første dagen. Trodde da jeg hadde spilt mye lengre enn dette.

Tar tid å lære, men har hatt noen gode runder.

Men i kveld har jeg mest vært på lag som blir rævkjørt fordi vi har tre Widowmakers løpende rundt og bomme... hvorfor gjør folk sånt?

Dette lurer jeg på hele tiden også, hver gang vi har med randoms på laget så velger de alltid sånne heroes og nesten aldri support eller tank.

Edited by fuuma

Dadaph    630

Jeg er personlig ikke lei av å spille support eller tank, men jeg har veldig lyst til å prøve/lære meg alle karakterene. Og da er det litt kjedelig å sitte fast med Lucio eller Mercy gang etter gang, selv om de er gode karakterer å spille :(
Har bare hatt en eneste runde som Widowmaker så langt, og det var på et brett jeg ikke kunne (og da valgte jeg henne fordi karaktermenyen sa vi trengte Snipere), så selv om jeg fikk noen drap på samvittigheten, ble jeg overveldet fordi jeg ikke helt visste hvor fienden kom fra etterhvert.

Noen karakterer, som Widowmaker og Tracer, funker definitivt best om man kan brettet godt. Men jeg har gang på gang bare spilt de samme to brettene, så jeg er like overasket hver gang det kommer et nytt brett jeg ikke kan.... skulle ønske det var litt flere valgmuligheter enn å bare velge "Quick Match"

Edited by Dadaph

Dadaph    630

Okay... testet Zenyatta første gang. Dominerte BÅDE damage og healing i en runde vi vant overlegent...

Og jeg husket knapt noe av videoen jeg så, følte jeg bare trykket.... gøy.

Eksperimentering anbefales :)

• Upvote 2

RENDEEz    93

Venter med å kjøpe til det kommer et litt større community. Likte ikke CS:GO spesielt i starten heller.

Dadaph    630

Spør du meg, er dette uendelig mye morsommere å spille enn CS. (ikke at jeg har spilt CS siden 2002, men husker jeg ble lei av å måtte vente i kanskje 5 minutter om jeg bare hadde uflaks med et streifskudd, i tillegg til at chatten var stappfull av grinete og elitistiske 14-åringer, noe jeg ennå ikke har opplevd i Overwatch). Spillet er vel så krevende å sette seg inn i, det tar tid å lære, og er ikke et spill man mestrer raskt, men man opplever en jevn økning i ferdighetene hele tiden, og jo mer man spiller, jo flere strategier og ideer oppdager man på de 21 karakterene man kan velge mellom.
Føler spillet har vel så mye vekt på samarbeid som CS (på en litt annen måte vel og merke, mer lagsammensetting enn noe annet), i tillegg til at det føles langt mer variert... men kanskje det bare er fordi jeg har spilt det i 3 dager? CS spilte jeg i ca et år.

Til nå har jeg spilt Overwatch på storskjermen(med keyboard og mus i sofaen). Forsåvidt veldig behagelig, men jeg bestemte meg for å ta en siste runde før jeg la meg... på monitoren min på skrivebordet isteden. Mindre skjerm, men jeg satt nærmere, og... er det bare meg, eller har det sykt mye å si? Spilte som Soldier 76, men jeg scoret headshot på headshot og følte jeg hadde uendelig mer oversikt over alt.
Lurer også på hva folk har av FoV. Kjørte min til maks og føler jeg mister mye om jeg skrur den så mye som noen få grader ned... men kanskje smalere FoV gir bedre oversikt på storskjerm om jeg sitter litt unna?

Mye prøving og feiling, men føler meg endelig klar for litt mer ferdighetsbaserte karakterer nå. Til nå har jeg mest brukt Torbjørn og Pharah, og på mitt beste gjort en veldig god jobb med dem, men føler å utvide med kanskje Mei eller Genji snart, karakterer som er vanvittig sterke, men som krever litt mer læring for å mestre.

Edited by Dadaph

Lodium    80

Er det crossplatform?

Det jeg mener å spørre om er om folk fra ps4 og pc spiller sammen eller hver for seg?

Usikker på om jeg vil skaffe meg det til konsoll eller pc.

Grafikken på pc og andre småtterier er jo bedre men mange ganger er det lettere med konsollversjon da det bare er å putte platen i maskinen og begynne å spille hvis du ikke må igjennom en svær oppdattering og nedlasting av innhold først da.

Har det på ønskelisten men er veldig usikker på hva slags versjon jeg skal gå for.

Edited by Lodium

Dadaph    630

Konsoller idag krever installering uansett, så det er nok dessverre like mye herk med det uansett hvilken versjon du går for.

Kjøpte PC-versjonen på disk selv, tok faktisk bare rundt en halvtime fra jeg puttet inn disken, til jeg startet spillet første gang, men vil regne med den tiden øker jo flere patcher som kommer.

Installerte hele spillet på SSD selv, så er bare et par sekunder med lastetid uansett brett, det er herlig :)

Er dessverre ingen crossplatform, så vil anbefale PC-versjonen. For det første er det gratis å spille online. For det andre har du alt med valgmuligheter.

Er jo også et skytespill, så mus/keyboard er veien å gå. Man har også ekstremt mye valgmuligheter med alt fra FoV til musefølelse, for å skreddersy opplevelsen. Jeg har både sittet i sofaen med dette og på skrivebordet.

Sist, men ikke minst, trenger jeg noen å spille med. Hvorfor må alle spille dette på konsoll? :(

Lodium    80

Konsoller idag krever installering uansett, så det er nok dessverre like mye herk med det uansett hvilken versjon du går for.

Kjøpte PC-versjonen på disk selv, tok faktisk bare rundt en halvtime fra jeg puttet inn disken, til jeg startet spillet første gang, men vil regne med den tiden øker jo flere patcher som kommer.

Installerte hele spillet på SSD selv, så er bare et par sekunder med lastetid uansett brett, det er herlig :)

Er dessverre ingen crossplatform, så vil anbefale PC-versjonen. For det første er det gratis å spille online. For det andre har du alt med valgmuligheter.

Er jo også et skytespill, så mus/keyboard er veien å gå. Man har også ekstremt mye valgmuligheter med alt fra FoV til musefølelse, for å skreddersy opplevelsen. Jeg har både sittet i sofaen med dette og på skrivebordet.

Sist, men ikke minst, trenger jeg noen å spille med. Hvorfor må alle spille dette på konsoll? :(

Jeg spiller på pc også, jeg spiller bare ikke så mye multiplayer spill der lenger :P

Det siste jeg spilte på pc der flere folk spilte sammen var vel World of warcraft, teamfortress 2 og CS go og det er en ganske god stund siden.

At det er gratis å spille online er jo en fordel, men har nylig betalt abbonemang for ett helt år på ps+ så sånn sett spiller ikke det så stor rolle :P

Blir vel å skaffe meg det på pc siden du føler deg alene.

Er vel standard battlenet siden det er blizzard?

Edited by Lodium

Dadaph    630

Jeg spiller knapt multiplayer. Er ikke glad i skytespill, men Overwatch gir meg mye samme følelsen som Team Fortress 2, som jeg elsket. Spilte det også på PC rett og slett fordi jeg ikke takler å spille skytespill med kontroller.

Men bortsett fra kontrolleren og at det kompetitive miljøet vil spille PC-versjonen pga denne presisjonen, er det ingen reell forskjell mellom versjonene mer. Enkelheten å finne en match er vel så tilgjengelig på PC som bryderiet med å måtte installere og ikke "bare sette inn disken" er på konsoller nå.

fuuma    507

Er nok mange flere som spiller på PC og kommer nok til å være flere spillere der over tid enn på konsoll, så når launch hypen daler litt vil det være mye enklere å finne matcher på PC. Bare å adde meg Dadaph så kan du spille med oss når vi ikke er 6. ^^ Battletag: frankthetank#2614

Dadaph    630

Skal adde.
Nå har jeg endelig fått prøvd alle karakterene online. De jeg ventet lengst med var av en eller annen grunn Reaper og Genji.

Reaper er helt fantastisk, passer spillestilen min ypperlig når jeg føler for å flanke litt. Enklere å spille enn Tracer, langt mindre skjør iallefall.

Genji hadde jeg det også gøy med, men tydelig han krever litt mer læring for å mestre. Men veldig gøy å hoppe/klatre rundt med ham, og jeg fikk has på både Torbjørns turret og Bastion ganske lett.

Nå som jeg endelig har en viss følelse for alle karakterene, er vel det neste skrittet å lære meg hvem som er bra i enhver situasjon sånn at jeg kan tilpasse meg bedre. Jeg må tilstå jeg har en lei tendens til å være sta når det kommer til å prøve ut karakterer uten å skjønne helt at det er på tide å bytte. Det får bli neste steg.

• Upvote 1

Dadaph    630

overwatch-statsdadaph-3jun.jpg?raw=1

Spilt en del ja... føler endelig jeg kan alle karakterene nå. Spilt minst som Roadhog, ikke fordi jeg misliker ham (han er god), men fordi jeg liker veldig å spille som D.VA når jeg først skal tanke. Også blitt veldig glad i Symmetra som support, oppdaget at hun er ekstremt god å bruke om man ønsker å lære kartet, da hun med fordel kan campe i små rom i nærheten av objektet. Lærer veldig godt snarveier og bakveier på den måten.

Får ikke helt de store killstreakene, men jeg tar ekstremt mange sjanser når jeg spiller, har en lei tendens til å la meg lokke ut fra gruppa. En spillestil som passer D.VA og Reaper veldig godt, men som man likevel bør være forsiktig med :)

Fortsatt gøy, men har ennå ikke samspilt med noen. Kun randoms. Iblant er det noen veldig gode grupper... men iblant ser jeg fortsatt 3-4 av en karakter hoppe rundt...

Bortsett fra den ene gangen HELE gruppa sa F it og gikk Hanzo for morro. Det var gøyalt.

Edited by Dadaph

fuuma    507

overwatch-statsdadaph-3jun.jpg?raw=1

Spilt en del ja... føler endelig jeg kan alle karakterene nå. Spilt minst som Roadhog, ikke fordi jeg misliker ham (han er god), men fordi jeg liker veldig å spille som D.VA når jeg først skal tanke. Også blitt veldig glad i Symmetra som support, oppdaget at hun er ekstremt god å bruke om man ønsker å lære kartet, da hun med fordel kan campe i små rom i nærheten av objektet. Lærer veldig godt snarveier og bakveier på den måten.

Får ikke helt de store killstreakene, men jeg tar ekstremt mange sjanser når jeg spiller, har en lei tendens til å la meg lokke ut fra gruppa. En spillestil som passer D.VA og Reaper veldig godt, men som man likevel bør være forsiktig med :)

Fortsatt gøy, men har ennå ikke samspilt med noen. Kun randoms. Iblant er det noen veldig gode grupper... men iblant ser jeg fortsatt 3-4 av en karakter hoppe rundt...

Bortsett fra den ene gangen HELE gruppa sa F it og gikk Hanzo for morro. Det var gøyalt.

Har fått inn noen flere timer selv nå og merker at det er noen karakterer jeg nesten ikke spiller lengre, så har nok kanskje funnet de jeg liker best på de forskjellige brettene nå.

D.va er veldig god å bruke på noen brett som f.eks gibraltar på offense der det er mange steder og fly over og komme seg bak motstanderen. Spiller vel stort sett d.va og zarya hvis jeg skal være tank.

Symmetra er veldig kjekk å ha på laget når man spiller defense og har langt å løpe når man dør. Dessverre så er det alt for mange som spiller henne dårlig og er alt for aggressive.

Jeg skal sikkert spille en del i kveld så det er bare å slenge deg med hvis du vil. Har du curse voice?

Dadaph    630

Jeg prøver til stadig å spille karakterer jeg ser er langt nede på lista, så jeg kan bli god med dem. Minst spilt etter Roadhog er faktisk Zarya, som jeg ikke helt har fått teken på ennå. Ellers liker jeg alle karakterene. Spilte veldig mye som Torbjørn før, så prøver å begrense meg med ham, men dersom jeg er på Defence og vi trenger en builder, stiller jeg gjerne opp som ham fortsatt :)

Symmetra er ikke en karakter du vil ha ut i det åpne nei, med mindre du allerede har satt opp turrets og en teleport et sted, da kan det være greit å sprette ut og skyte noen energiballer mot et chokepoint. Jeg har fått inn et par gode kills på den måten.

Ellers gjør hun det best om hun camper i et rom eller korridor fienden kan bruke til flanking, og et godt triks er å stadig flytte litt rundt på turretene. Slik at dersom en Tracer løper inn og snur seg og skyter mot den Turreten som pleide å være der, skyter den nye henne i ryggen. Ikke at en smart Tracer vil gjøre det, men det er veldig få smarte Tracere der ute, har jeg oppdaget :P

Jeg holdt meg i den siste korridoren i King's Row på Defense de 5 siste minuttene av runden, etter at fienden hadde tatt de to første punktene raskt, satt opp en teleporter og fyllte hele korridoren med turrets. Selv Winston i supergorillamodus gikk ned raskt der. Fienden var mer opptatt av å ta ut meg enn å dytte vogna.

Og da de endelig fikk tatt meg ut, respawnet jeg, satt turrets foran på vogna og så dem ta ned en Reinhart som ikke skjønte helt hvor skaden kom fra.

En av de morsomste rundene jeg har spilt. Bare synd Highlighten som ble lagret var så forbanna kjedelig, jeg dukker bak vogna for å komme unna en Widowmaker mens turrets gir meg Triple Kill i et annet rom.

Symmetra og Zenyatta er mine favoritter å spille på Support nå. Digger hvor aktive og offensive/defensive de faktisk kan være

Curse voice vet jeg ikke hva er, men kan sikkert skaffe...

Regner med å hoppe på etter at jeg har spist... kanskje ved 20-21-22-tiden, men tar nok en og annen runde iløpet av dagen også.

Apropos Symmetra, jeg falt litt for denne videoen:

Dadaph    630

Jeg tok opp noen Highlights, for gøy :)

Vet videoen hakker litt etterhvert, tror jeg tok opp med for høy bitrate eller noe (de første er 6600, de senere er 8800), så skal gjøre noe med det neste gang. Litt rusten på sikting, så er litt flau over at jeg ikke går for mer headshots, men jeg lærer, prøver også å mestre et bredt spekter med karakterer.