Jump to content
Sign in to follow this  
Dadaph

Blizzard kan ikke gjøre noe galt - Overwatch!

Recommended Posts

Dadaph    630

Spilt ganske mye i det siste...

Men over natta gikk jeg fra å gjøre det ganske bra i hver eneste runde til å bli forferdelig dårlig. Gjennomsnittsnivået på alle spillerne gikk sånn ca fra rundt der jeg var (25-30) til 80-90, med noen på 20 (men med stjerne)... hva fankern?

Spilte ca 10 runder uten å vinne i det hele tatt, og det ble merkbart tøffere, nærmest frustrerende.

Er dette en normal ting i Overwatchs matchmaking-system? Hørt man skal automatisk bli satt sammen med folk som er på omtrent samme nivå som en, men jeg er ikke den beste spilleren, og jeg følte jeg virkelig ble matchet med altfor gode spillere.

Samtidig ble jeg også stadig satt på lag med folk som insisterte på å spille to Torbjørner, på Attack!... (alvorlig, Torbjørn trenger en liten buff synes jeg)

(jeg vil spille med folk jeg kjenner, men finner jeg en på vennelista som er på, er det umulig å joine, da alle spill er fulle) :(

Ellers er jeg endelig blitt komfortabel med Zarya. Men Reinhardt har jeg nesten ikke rørt... kanskje på tide å mestre ham også.

fuuma    507

Er nok ingen logikk i matchmaking systemet i quick play, blir vel endringer på det når ranked kommer. De med stjerner på er level 120 f.eks. Tror ikke du kan forvente å se noen buff på Torbjørn i nærmeste fremtid, han skal bli nerfet på konsoll, men forblir lik på pc. Hvis han får opp turret på payloaden så er han ikke så ille på offense, men enig i at det er tull med to. ^^

Dadaph    630

Nerfe Torbjørn? Om noe, synes jeg han trenger en boost. Med unntak av Molten Core, er han ikke særlig mye å frykte, med mindre han plasserer turret smart med resten av gruppa. Er svært sjelden jeg ser en god Torbjørn-spiller. Joda, noen dominerer ofte, men det er oftest fordi Attack-gruppa løper rundt som hjernedøde høns :)

(men ja, ok, på konsoll, skjønner jeg det, da det er klin umulig å sikte skikkelig med en kontroller, og Torbjørn egentlig er autopilot sånn sett)

Turret og Bastions på payload er også noe av det dummeste jeg ser, da det er stedet alle granatene lander... joda, om man dominerer Defense, virker det som overkill, men dersom Defense har hodet skrudd rett vei, er det null problem å fikse :)

Føler jeg burde spilt mer Torbjørn, men opplever stadig at andre velger ham, og jeg er ikke fan av å plukke en karakter andre på gruppa tar. Det verste jeg vet er når jeg er en karakter og en annen nisse plutselig velger samme karakter... er ikke jobben jeg gjør god nok, kanskje?

Edited by Dadaph

Dadaph    630

Noen som har prøvd Competitive ennå, forresten? Lyst til å teste, men antar det er det samme, bare langt mer bæljing og skriking og salt fra andre spillere enn Quick Play, eller?

fuuma    507

Ja, jeg har testet det. Liker det bedre enn vanlig. Virker som folk oppfører seg litt bedre der og har vært relativt god stemning på laget. Ikke minst bedre team setup enn på quick play.

Edited by fuuma

Dadaph    630

Tok opp litt flere Highlights, for gøy :D

Begynner virkelig å digge Hanzo nå, føler jeg endelig har fått buen skikkelig inn i fingrene. Er et par kule kills på slutten av videoen, men i en av rundene hadde jeg en ganske episk killstreak, mistet tellingen rundt 12, men vet jeg fikk minst 2-3 etter det. Kanskje jeg burde ta opp hele runder, bare sånn tilfelle noe bra skulle skje? :P

Dadaph    630

Med Junkrat var jeg igrunn bare på rett sted til rett tid (eneste av strategi jeg egentlig gjorde var å plante fella sånn at jeg håpet Reinhardt ville løpe inn i den). Trolig beste runden min som ham, da jeg aldri helt har vært god med Junkrat :)

Ble derimot helt satt ut av hvordan jeg tok Mercy på slutten der som Hanzo, nesten redd for at vedkommende ville rapportere meg for wallhackz eller noe. Jeg visste Mercy ville dukke opp der, og jeg prøvde å beregne tidspunktet så godt jeg kunne. Men det var kanskje det største lykketreffet jeg har hatt :D